• Kateřina Jechová

Moje zkušenost s keto dietou

Už řadu let se světem ohání tento typ diety. Ketogenní neboli proteinová. I já jsem ji kdysi dala šanci, protože jsem byla extrémně zvědavá, jestli opravdu funguje apod. Zkrátka jsem chtěla nabrat nové zkušenosti.



Samozřejmě už před začátkem diety jsem si načetla nespočet článků a studií, které popisovali, jak keto dieta funguje. Nechtěla jsem se do něčeho pro mě neznámého pouštět jen tak po hlavě, zvlášť když jde o ovlivnění trávicího traktu, který je aspoň u mě velmi citlivý.


Jak tedy keto dieta funguje? V běžné stravě přijímáme základní makroživiny. Sacharidy, tuky a bílkoviny, kde sacharidy převažují 50-55%. Naopak keto dieta má v příjmu převahu bílkovin nad tuky a sacharidy. 15-20% sacharidů, 15-20% tuků a 60-70% bílkovin. Díky tomu v těle dochází ke změně fungování metabolismu (ketóze) a ke zcela přirozenému spalování tuků. Díky vysokému příjmu bílkovin tělo začne brát energii z tuků a ne ze svalů. A výsledky jsou vidět opravdu rychle. To zní jako pohádka, že?..


Samozřejmě kdyby to bylo takto snadné, dělal by to každý. Všechno má své pro a proti.


PRO: Velmi rychlé spalování. Možnost zhubnout i 7kg během měsíce.

PROTI: Jo-jo efekt. Jakmile dietu narušíte, ihned se vám shozený kila vrátí. (Tomu se dá předcházet, ale o tom později.)

PRO: Nestrávíte moc času v kuchyni dlouhým vařením. Většinu času keto diety konzumujete jejich nápoje nebo instantní jídla. Dále můžete konzumovat například zelenou zeleninu.

PROTI: Šílené chuti na něco sladkého se ze začátku diety nezbavíte, a jejich nápoje i jídla nejsou žádná delikatesa.



Já jsem si koupila základní balíček "Basic" pro nízkou nadváhu od značky KetoDiet (odkaz tady). Tenkrát jsem to stihla během velké akce a vyšlo mě to na třetinu momentální ceny.


Začala jsem s dietou a ze začátku bylo vše v pohodě. Díky načteným článkům jsem věděla, že během prvního týdne diety se tělo dostává do požadované ketózy, která má ale velký vliv na naši únavu. První dny to bylo v pohodě, jediný co mi vadilo, byla chuť daných produktů. Prostě žádná sláva, zvlášť když to konzumujete furt dokola. Ale 3. a 4. den diety byl pro mě šílený. Byla jsem úplně vyřízená. Vyjít schody do druhého patra byl nadlidský výkon, usínala jsem za volantem a neměla jsem náladu absolutně na nic. Po týdnu diety jsem se začala dávat trochu dohromady. Měla jsem víc energie a už jsem měla dole 2kg z požadovaných 5kg. Ale pak mi začalo být špatně od žaludku pokaždé, když jsem jen ucítila ty nápoje a jídla od KetoDiet. Za dva dny jsem do sebe dostala jen 2 nápoje a jednu zelenou papriku, protože mi bylo ze všeho zle. Když mě pak viděla kamarádka naprosto vyřízenou a zelenou, zakázala mi v dietě pokračovat a donesla mi normální jídlo. Hned se mi udělalo líp a zbylé keto produkty jsem prodala za cenu, která mi celý balíček v akci proplatila.


Takže takto vypadala celá moje zkušenost s keto dietou. Samozřejmě slýchám i skvělé recenze, kdy někdo zvládl dokončit celou dietu a vyhnul se jo-jo efektu. To je reálné, ale vyžaduje to půl roku striktního hlídání jídelníčku a nekonečného odpírání. Koneckonců každé tělo funguje jinak, každému sedne něco jiného. Ale myslím, že když si nastavíte ve svém jídelníčku normální a zdravý balanc, uděláte nejlíp pro své zdraví po psychické i fyzické stránce.


Máte s keto dietou zkušenosti? Jsem na ně zvědavá! :)


Pac a pusu, Katy

0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše