top of page
  • Kateřina Jechová

Lyžovačka v italských Dolomitech | 3 Zinnen

V tomto článku budu hodně vzpomínat. Pokusím se vám zpětně povyprávět o dovolené v italských Dolomitech, na kterou jsme vyrazili před rokem - na konci ledna 2020.

Více fotek a videí z této dovolené najdete na mém Instagramu ve výběru stories "dolomites".

Teď zpětně jsem neuvěřitelně vděčná, že jsme se opravdu sbalili a vyrazili. Pár týdnů po našem odjezdu vypukla na severu Itálie (jen 30km od našeho městečka) největší pandemie Covidu-19 a my měli veliké štěstí, že jsme lyžovačku stihli bezproblémově.

Náš typicky horský hotel s názvem Comelico se nacházel v roztomilém městečku Padola na úplném severu Itálie. A byli jsme nadmíru spokojení. Výborná kuchyně, kavárna v přízemí a velmi sympatická slovenka na recepci.

1. den

Do hotelu jsme dorazili krátce po 8:00 a ihned se ubytovali. V ten den zrovna bylo pod mrakem a pršelo, takže jsme nejdřív váhali, jestli se vůbec vyplatí jít lyžovat. Ale jelikož jsme dovolenou měli jen na 3 dny, oblíkli jsme se a vyrazili na sjezdovku, která byla hned za hotelem. A i přes špatné počasí to byla celkem zábava a nelitovali jsme, že jsme vyrazili. Večer jsme vyšli na procházku po městečku, zalezli do jediného otevřeného baru a dali si mini pizzu a pravé italské bombardino. <3

100% bez filtru

2. den

Vstala jsem z postele, roztáhla závěsy a zůstala stát jako opařená. Kolem nás byly nádherné hory, které se až do této chvíle před námi schovávaly pod obrovskými mraky. Sytý rudo-oranžový východ slunce mi naprosto vyrazil dech. (Foto výše.) Nasnídali jsme se, nazuli si přaskáče a vyrazili na bus, který nás po 20 minutách jízdy dovezl přímo před obrovské lyžařské středisko 3 ZINNEN Dolomites.

Celý den jsme jen seděli na lanovce nebo lyžovali. Když jsme lanovkou dorazili na vrcholek jedné z mnoha hor, zjevila se před námi restaurace s obrovskou terasou a nádherným panoramatickým výhledem. Zatím co si Tom, náš oslavenec, vybíral lavičku, kterou obsadíme, já skočila do restaurace pro horkou čokoládu a Aperol, abychom alespoň symbolicky oslavili jeho narozeniny. Pak už jsme jen dorazili do hotelu na večeři.

3. den

Ráno jsme se probudili opět do nádherného východu slunce, nasnídali se, a začalo nám být trochu smutno, protože před námi byl poslední den této dovolené. Takže jsme se rozhodli využít lyžování naplno a projet co nejvíce sjezdovek (opět ve středisku 3 ZINNEN Dolomites). Když se začal blížit čas oběda, rozhodli jsme se, že se zkusíme dostat do jedné restaurace na vrcholku hory, kde měli předešlý den plno. Schválně jsme dorazili dříve (cca v 11:00) a udělali jsme dobře. Sedli jsme si k jednomu z posledních volných stolů a hned na to se tam začaly dělat fronty. Pochutnali jsme si na výborných těstovinách, a potom, abychom uvolnili místo v restauraci, jsme šli na balkónek s lehátky podél restaurace a s horkým svařákem se kochali nádhernými horami všude kolem nás.

Po celém dni na lyžích jsme se vrátili do hotelu, navečeřeli se, zabalili si věci, chvíli poseděli v kavárně v přízemí hotelu a vyrazili zpátky domů.

Celkově na tuto dovolenou vzpomínám moc ráda. Sice jsem na lyžích pořádně stála po několika letech a několikrát jsem sebou plácala o sjezdovku, ale bylo to super a rozhodně bych se tam vrátila. Do stejného hotelu, do stejného lyžařského střediska, se stejným počasím, stejnou atmosférou a s Tomem. <3 :)