top of page
  • Kateřina Jechová

Když dovolená začne tím, že vám zruší let

Letenky koupené 3 týdny před termínem, večer před odletem jsme šli v klidu spát, budíky nastavené na 6:00, abychom v 8:15 byli na letišti a v 10:30 odlétali do Londýna. Tam nás měl čekat přestup 2h 25min na letadlo do San Francisca.



V 6:00 zazvoní budík a abych se dostatečně probrala, začala jsem koukat do mobilu. Zkontrolovala jsem počasí, abych věděla, co si obléknout, a odpověděla jsem na pár zpráv kamarádce. Koukám, že mám nový mail ve schránce… 3:05 British Airways: “Your flight to London Heathrow has been cancelled” No supr.. budím Toma a snažíme se rychle zjistit, co teď budeme dělat. Ve správě objednávky od British Airways (BA) nám psali, abychom si vybrali jiný den/čas letu, ale první možný byl za 4 dny. Telefonní číslo na podporu zvonilo 10 minut, nikdo to nezvedal a nakonec se ozval robot, že jsou velmi vytížení. Pochopitelně. Rozhodli jsme se co nejrychleji sbalit a odjet na letiště - tam nám někdo pomůže.


Paní na informacích (s prominutím, příjemná jak prdel) nám řekla “Heathrow je z technických důvodů uzavřené. VČERA TO BYLO VE VŠECH ZPRÁVÁCH!!” asi v domnění, že nám tato informace pomůže… Znovu a znovu jsme volali na podporu BA, ale nikdo to nebral. Šla jsem znovu a neochotně na informace se zeptat, kde nám někdo poradí, že si nevíme rady a podpora nám to nebere. Paní na to, že check-in se bude otevírat klasicky 2 hodiny před odletem a že se máme zeptat tam. Okay, to jste mohla říct rovnou. Za přepážkou byla naštěstí moc milá slečna. Vysvětlila, že v Heathrow měli technický výpadek na věži a nesmí tam vzlétat ani přistávat žádné letadlo. Taky nám řekla, že první let, který nám mohou nabídnout, bude za 3-4 dny a do té doby plně hrazený hotel. To je sice hezký, ale jsme z Prahy, tak to nemá smysl. Tom to chtěl jet dořešit domů, ale já jsem odmítala opustit letiště, dokud nezkusíme všechno, co jde. Máme zabookovaný hotely, půjčení auta a jelikož Tom letí pracovně a potřebuje dorazit ve sjednaný termín, nemohli jsme dorazit za 4 dny. Bez ohledu na to, že o 4 dny kratší dovolená by už trochu postrádala smysl.



Sedli jsme si na letišti, Tom znovu volal na podporu BA ale tentokrát českého čísla, které nám dali na přepážce, a já volala na podporu Pelikána, u kterého jsme kupovali letenky. Bylo mi řečeno, že můžeme na vlastní náklady koupit jiné letenky od jiné společnosti, které létají dennodenně a následně si svoje letenky vyreklamovat, nebo prostě počkat na další volné lety od BA. Ale v každém případě to musíme řešit s leteckou společností. A pak se stal zázrak - Tom se dovolal. Mluvil s anglicky mluvící paní a ta nám velmi ochotně a pohotovostně řekla, že když jsme furt na letišti, můžeme stihnout let do Amsterdamu a pak do San Francisca. Celý hovor trval 45 minut. Dávala nám různé info a my u toho běhali po letišti na jiný terminál a hledali přepážku na odbavení. Oběma nám přebookovala let a zjistili jsme, že do San Francisca bude přílet v 16:45, což je o 20 minut dříve, než byl původní let. Suprčupr. Až na trochu krkolomný check-in, kdy BA nepředala společnosti info o zaplaceném odbaveném zavazadle, to celé dopadlo dobře. Zavazadlo nám odbavili zadarmo abychom to neplatili znovu, dostali jsme letenky a běželi na kontroly. Všechno jsme stihli jen tak tak, ale stihli. V Amsterdamu nás celkem poslali na 3 kontroly (normálně bývá jedna), protože jsme byli označení jako podezřelí (netušíme proč, ale asi kvůli rychlému přebookování letu :D), v klidu jsme si skočili na toalety, já si koupila kafe a pak jsme čekali cca 30 minut v gatu. Takže značka ideál.


No a tohle všechno vám vyprávím během letu do San Francisca, když už víme, že všechno nějak klaplo a já se zase můžu uklidnit. :D



Pokud vám taky zruší let na poslední chvíli...

...jeďte na letiště a ihned se spojte s leteckou společností. Jsou povinni vám najít první možný spoj a pokud budete v době hovoru na letišti, můžou vás přebookovat na první nejbližší volný spoj. Kdybychom my nezůstali na letišti a řešili to z domova, určitě bychom vylétali až další den.


Kompenzaci za zrušení letu si můžete zjistit na různých stránkách. U mě nárok na kompenzaci nevznikl (let z Prahy do Londýna), protože mi našli náhradní let ve velmi podobném časovém rozmezí. I když jsem si zpětně zjistila, že kdybych si koupila let, kterým jsme nakonec letěli, ušetřila bych 5500Kč.


Tak už nám zbývá jen doufat, že se zpátky dostaneme konečně s BA a letem, který jsem si opravdu zakoupili. :D


Pac a pusu, Katy

0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page